Pages

04 Oktober 2013

Apa Itu web Hosting !

Assalamualaikum , salam jumaat dan salam sejahtera.

Hari ni aku nak share tentang satu video yang dibuat secara kreatif oleh seorang amoi cute bernama Emery Tan. Sebelum tu aku agak, tentu ramai pembaca di luar sana ingin mengetahui dan tertanya-tanya tentang:
  1. Macam mana nak buat website ?
  2. Senang ke nak buat blog?
  3. Apa itu hosting?
  4. Apa itu domain?
  5. Nak guna software apa untuk create website / blog?

Tonton video di bawah ini untuk mengetahui secara asas, Apa Itu web Hosting!



P/s : Jika sesiapa yang berminat untuk membeli atau memiliki sendiri Hosting dan Domain, aku cadangkan agar sila jengah-jengah ke ServerFreak. Sepanjang menggunakan perkhidmatan mereka, aku rasa tak de masalah dan services diorang juga amat memuaskan. Bayangkan jikalau aku beli domain baru untuk customer aku, dan aku buat pembayaran melalui maybank2u , tak sampai 2 minit terus dapat integrate. Fuh.. memang laju giler kentang. Bukan aku nak cakap Server Provider lain tak elok, cuma aku belum jumpa lagi  Server Provider yang betul-betul terbaik di Malaysia selain daripada serverFreak.

1 ulasan:

  1. Thanks sharing. Selecting the best hosting for your WordPress, blog, companies website or e-commerce is very important. First you need ensure it give 99.9% uptime guarantee to have good visitors experience when browsing your website. Free SSL certificate is another benefit since Google announced that having an SSL certificate installed on your website will increase your ranking position.While free domain, 24/7/365 Support and money back guarantee are truly extra benefits for you with no worry on what you pay for. Here a good web hosting review
    www.best-web-hosting-for-companies-website-and-wordpress.com

    BalasPadam